Κύριο Μενού

Joomla Slide Menu by DART Creations

Επισκέπτες

Έχουμε 6 επισκέπτες συνδεδεμένους

Μέχρι τώρα επισκέψεις...

free counters
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μελίτης

 


 

Κ.Π.Ε. ΒΕΥΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ - Κ.Π.Ε. Καρπενησίου

 

          "Πρέσπες, κιβωτός ζωής"

 

 

    

Πληροφορίες-Προτάσεις, Πρόγραμμα, Συμμετέχοντες

 

 

 


 

 

Κ.Π.Ε. ΒΕΥΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΑΙ ΑΡΝΑΙΑΣ

 

" Η Μέλισσα στο Περιβάλλον και την Εκπαίδευση "

Σεμινάριο στη Φλώρινα στις 22 και 23 Απριλίου 2016

 

Στο πλαίσιο του δικτύου : " Μέλισσας Έργα, Ανθρώπων Αγαθά "

 

 afisa sem meli

 

Για το πρόγραμμα ΕΔΩ - Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ΕΔΩ

 

 

 


 

 

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΕΥΗΣ - ΜΕΛΙΤΗΣ

 

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΟΥ Κ.Π.Ε. ΒΕΥΗΣ -ΜΕΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

 

«Περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαδρομές στη γη του Αμυνταίου»

                                                       12-13/12/2015

 

 

Σεμινάριο του ΚΠΕ Μελίτης - Βεύης με θέμα

 

 

«Περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαδρομές στη γη του Αμυνταίου»

 

 

Το ΚΠΕ Μελίτης, στο πλαίσιο των υποχρεώσεών του που απορρέουν από το

Τεχνικό του Δελτίο Έργου, θα οργανώσει  επιμορφωτικό σεμινάριο για

εκπαιδευτικούς Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης της Εμβέλειάς του.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο Αμύνταιο (Αγ.Παντελεήμονα)

στις 12-13 Δεκεμβρίου 2015.  Τίτλος του σεμιναρίου είναι :

Κατεβάστε την  Προκήρυξη  και την ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

 

 

afisa 2015 

 

 

 

 


 

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΕΥΗΣ - ΜΕΛΙΤΗΣ

 Αίτηση Συμμετοχής εδώ

«Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 16 και 17/10/2015»

 

afisa


Στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εβδομάδας το Κέντρο Περιβαλλοντικής

Εκπαίδευσης Βεύης – Μελίτης, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας

και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας και τους Σχολικούς Συμβούλους

Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας θα πραγματοποιήσει ενημερωτικό διημερίδα

με θέμα:

 

«Σχεδιάζω, υλοποιώ και συμμετέχω σε περιβαλλοντικά προγράμματα»

 

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 στις 18:30 στην αίθουσα

εκδηλώσεων του ξενοδοχείου Λύγκος, θα πραγματοποιηθεί ενημερωτική

εκδήλωση για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας, Μούσιου Όλγα,

Στέλλα Κασίδου, Κασκαμανίδης Ιωάννης και Βαϊρινού Κωνσταντία

θα παρουσιάσουν προτάσεις για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Στη συνέχεια, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βεύης θα παρουσιάσει

τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα υλοποιήσει κατά τη σχολική χρονιά 2015-2016.

 

Την επόμενη μέρα, Σάββατο 17 Οκτωβρίου, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές

δράσεις στην περιοχή του Αμυνταίου, στο πλαίσιο προβολής του νέου εκπαιδευτικού

προγράμματος «Περιβάλλον και Πολιτισμός στην περιοχή του Αμυνταίου»

που θα υλοποιεί το Κ.Π.Ε. Βεύης-Μελίτης από την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Προβλέπεται επίσκεψη στους χώρους του προγράμματος (εργοστάσιο παραγωγής

και εμφιάλωσης ξινού νερού, ελληνιστική πόλη Πετρών, οινοποιείο και αμπελώνας,

καζάνι απόσταξης στον Άγιο Παντελεήμονα, λίμνη Βεγορίτιδα).

 

Η αναχώρηση θα γίνει στις 09.00 από το Νέο Πάρκο Φλώρινας.

 

Τιμή συμμετοχής: 10 ευρώ το άτομο (για γεύμα στον Άγιο Παντελεήμονα).

 

Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν

να συμμετάσχουν παρακαλούνται να δηλώσουν συμμετοχή με αίτηση (Ηλεκτρονικά

ή με fax) απευθείας στο ΚΠΕ Βεύης - Μελίτης έως 9 Οκτωβρίου 2015.

Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση.

 

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

Τηλ. : 23850 81220 -  FAX: 23850 81224

     

 


 

Σεμινάριο Εκπαιδευτικών 

«Ενέργεια - Τοπική Κοινωνία - και Βιώσιμη Ανάπτυξη »

                                 Φλώρινα, 19 - 21 Ιουνίου 2015

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

 

 
 
 
 

Xάρτης - σημεία ενδιαφέροντος σεμιναρίου

 

Γυμναστηρίου 10-16

Φλώρινα 531 00
 

Λεωφ. Μακεδονομάχων 10

Φλώρινα 531 00
 
 
 
 
kpe jun 2015 site
 
 
 
 

 

  Πρόσκληση προς τις Σχολικές μονάδες

A/θμιας και Β/μιας Εκπ/σης Φλώρινας

 

το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βεύης-Μελίτης,

σε συνεργασία με τον Δήμο Αμυνταίου, την

Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας - Περιφερειακή ενότητα Φλώρινας και

τη Σχολική Σύμβουλο 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Φλώρινας

κ. Στέλλα Κασίδου, θα πραγματοποιήσει

στις 28 και 29 Μαρτίου 2015, στο Αμύνταιο,

 

σεμινάριο με θέμα:

«Περιβαλλοντικές και πολιτιστικές

διαδρομές στη γη του Αμυνταίου»

 

Δείτε την ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ και το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ του ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ          

 

 


 

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βεύης - Μελίτης

θα υλοποιήσει τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα:

 

 

1) Άνθρακες ο θησαυρός
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες των τελευταίων τάξεων του

δημοτικού και σε μαθητές/τριες του γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται

στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη Φλώρινας και στόχο έχει την εξοικείωση των μαθητών

με όρους όπως ενέργεια, ανανεώσιμες και μη πηγές ενέργειας, φαινόμενο του θερμοκηπίου,

όξινη βροχή, κλιματική αλλαγή κ.ά.. Ακολουθούν επισκέψεις στο πεδίο εργασίας, πρώτα στα

ορυχεία Αχλάδας και έπειτα στον ΑΗΣ Μελίτης.

 

2) Οι διαδρομές του νερού στη λεκάνη της Πελαγονίας
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό

μέρος πραγματοποιείται στο Κ.Π.Ε. στη Βεύη Φλώρινας και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών

με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους, όπως λεκάνη απορροής, υγρότοποι κ.ά.. Οι εργασίες

πεδίου περιλαμβάνουν παρατήρηση της λεκάνης απορροής από το λόφο της Βεύης, γευσιγνωσία

ξινού νερού σε πηγάδι του Παπαγιάννη και τέλος μετρήσεις φυσικοχημικών χαρακτηριστικών και

αναγνώριση βιοδεικτών του ποτάμιου συστήματος από την όχθη του ποταμού.

 

3) Νερό με γεύση
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες δημοτικών σχολείων.

Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη Φλώρινας

και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους όπως

περιβάλλον, πόροι, υγρότοποι, διοξείδιο του άνθρακα κ.ά.. Ακολουθεί στάση σε πηγάδι ξινού

νερού στον Παπαγιάννη και εργασία στην όχθη του ποταμού (μετρήσεις φυσικοχημικών

χαρακτηριστικών, καταγραφή ανθρώπινων παρεμβάσεων κ.ά.).

 

4) Τα δάση μας... τα κάλλη μας
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες δημοτικού, γυμνασίου

και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Δροσοπηγή

Φλώρινας και στόχο έχει την εξοικείωση των μαθητών με όρους όπως δασικό οικοσύστημα,

βιοτικοί-αβιοτικοί παράγοντες, τροφική αλυσίδα, αποικοδομητές κ.ά.. Το βιωματικό μέρος

του προγράμματος λαμβάνει χώρα στο παραποτάμιο δάσος της Δροσοπηγής.

 

5) Το σχολείο πάει λίμνες (Πρέσπες)
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού

και όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στο Θεματικό

Κέντρο της Πύλης Πρεσπών και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με όρους, όπως: λεκάνη

απορροής, υγρότοπος, οικοσύστημα, ευτροφισμός κ.ά.. Το βιωματικό μέρος του

προγράμματος πραγματοποιείται στις όχθες της λίμνης και περιλαμβάνει αναγνώριση των

βιοδεικτών της λίμνης, μέτρηση φυσικοχημικών χαρακτηριστικών, ενώ έμφαση δίνεται στην

παρατήρηση της ορνιθοπανίδας.

 

6) Γνωρίζοντας το περιαστικό δάσος της πόλης μας
Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και του

γυμνασίου, καθώς και στους γονείς-κηδεμόνες τους. Το γνωστικό και βιωματικό μέρος

πραγματοποιούνται στο περιαστικό δάσος της Φλώρινας και επιδιώκουν την εξοικείωση

των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους, όπως: περιβάλλον, δασικό οικοσύστημα,

τροφική αλυσίδα, αποικοδομητές, βιοτικοί ? αβιοτικοί παράγοντες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνε

ι επίσκεψη και ξενάγηση στην ελληνιστική πόλη της Φλώρινας.

 

 

ΔΙΗΜΕΡΟ

 

1) Ταξίδι στην ενδοχώρα του λιγνίτη

Το πρόγραμμα είναι διήμερο και αφορά μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και όλων

των τάξεων γυμνασίου και λυκείου. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου

στη Βεύη Φλώρινας και στόχο έχει την εξοικείωση των μαθητών με βασικά περιβαλλοντικά-κοινωνικά

προβλήματα και διλήμματα μέσα από άρθρα, συζητήσεις και παιχνίδια ρόλων. Το πρόγραμμα

περιλαμβάνει επίσης επισκέψεις στα ορυχεία Αχλάδας και στον ΑΗ.Σ. Μελίτης.


2) Ταξίδι στη χώρα των λιμνών (Πρέσπες)

Το πρόγραμμα είναι διήμερο και απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.

Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στους χώρους του Κ.Π.Ε. στη Βεύη Φλώρινας και επιδιώκει

την εξοικείωση των μαθητών με όρους, όπως: λεκάνη απορροής, υγρότοπος, οικοσύστημα, ευτροφισμός κ.ά..

Το βιωματικό μέρος περιλαμβάνει επίσκεψη σε πεδία παρατήρησης των δύο λιμνών (Άγιος Γερμανός,

Πύλη, Άγιος Αχίλλειος) και εργασία δίπλα στη λίμνη (μετρήσεις φυσικοχημικών χαρακτηριστικών, παρατήρηση ορνιθοπανίδας).


3) Διαδρομές στη γη της Φλώρινας
Το πρόγραμμα είναι διήμερο και απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.

Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στους χώρους του Κ.Π.Ε. στη Βεύη Φλώρινας και επιδιώκει

τη γνωριμία των μαθητών με τη φυσική ομορφιά, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την πολιτιστική

κληρονομιά του νομού Φλώρινας. Το βιωματικό μέρος περιλαμβάνει επίσκεψη στον ΑΗ.Σ. Μελίτης

και στο ορυχείο Αχλάδας, ξενάγηση στην πόλη της Φλώρινας, ανάβαση στο περιαστικό δάσος και

ξενάγηση στην ελληνιστική πόλη της Φλώρινας.

 

 

ΤΡΙΗΜΕΡΟ

 

Ταξίδι στη χώρα των λιμνών

Το 70% περίπου των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων της Ελλάδας βρίσκονται στη

Δυτική Μακεδονία. Πρόκειται για ένα σημαντικό φυσικό απόθεμα το οποίο εκτός από

τη μεγάλη σημασία του για την ίδια τη ζωή προσφέρει και μια απαράμιλλη φυσική ομορφιά

σε συνδυασμό με την πλούσια χλωρίδα της περιοχής. Η ιδιαιτερότητα της περιοχής με την

παρουσία έξι φυσικών λιμνών, το ποτάμιο δίκτυο και η παρουσία όξινων νερών στο

υπέδαφος μάς οδήγησε στην ανάπτυξη του τριήμερου αυτού προγράμματος.

  

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές/τριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και

όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου.

 

1η ημέρα

Υποδοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στον χώρο του ΚΠΕ ?Χωρισμός σε ομάδες

Εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους, όπως: λεκάνη απορροής,

οικοσύστημα, υγρότοπος, ευτροφισμός, ξινό νερό κ.ά.

Παρουσίαση γνωστικού μέρους

Εργαστήριο-Παιχνίδι ρόλων

Δραστηριότητες στις όχθες του ποταμού Σακουλέβα στην πόλη της Φλώρινας

 

2η ημέρα

Η μέρα είναι αφιερωμένη στην περιοχή των Πρεσπών

Ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών για το φυσικό περιβάλλον και την ιστορία της περιοχής

των Πρεσπών.

Στάση και ενημέρωση στο θυρόφραγμα στη θέση Κούλα, στο σημείο όπου ενώνονται οι δύο λίμνες

Μικρή διαδρομή πεζοπορίας στον λόφο Κρίνα. Παρατήρηση της λεκάνης απορροής, καταγραφή

των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και των συνεπειών τους στο λιμναίο οικοσύστημα

(αλληλεπίδραση λίμνης-ανθρώπων). Παρατήρηση ορνοθοπανίδας με κιάλια.

Περιήγηση μέσω πεζογέφυρας στο νησάκι του Αγίου Αχιλλείου. Επίσκεψη σε βυζαντινά μνημεία.

 

3η ημέρα

Επίσκεψη στα πηγάδια ξινού νερού στο χωριό Παπαγιάννη-Γευσιγνωσία.

Ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της ελληνιστικής πόλης Πετρών.

Επίσκεψη και ενημέρωση στο οινοποιείο του συνεταιρισμού Αμυνταίου.

Εργασία δίπλα στη λίμνη Βεγορίτιδα: παρατήρηση και καταγραφή της παρόχθιας βλάστησης και των

ανθρωπίνων δραστηριοτήτων.

Ολοκλήρωση του προγράμματος με ασκήσεις και δραστηριότητες, συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων

και εντυπώσεων και συμπλήρωση του εντύπου αξιολόγησης του προγράμματος.

 

 


 

 

 

Τι μπορώ να κάνω;

 

Δεν αφήνω την τηλεόραση, τον υπολογιστή

ή άλλες ηλεκτρικές συσκευές σε κατάσταση
αναμονής.

 

Φροντίζω

να μην μένουν

αναμμένα φώτα σε δωμάτια, όταν

δεν είναι απαραίτητο.

 

Αγοράζω

τοπικά προϊόντα χωρίς συσκευασία.

 

Περπατώ

χρησιμοποιώ ποδήλατο ή άλλα
μέσα μαζικής μεταφοράς.

 

Την ημέρα ανοίγω

τις κουρτίνες για να μπαίνει ο ήλιος

και τις νύχτες του χειμώνα κλείνω τα παραθυρόφυλλα και

τις κουρτίνες για να μην έχω
απώλεια θερμότητας.

 

Χρησιμοποιώ

ανεμιστήρα αντί κλιματιστικού.

 

Χρησιμοποιώ πάνινες τσάντες

για τα ψώνια μου.

 

Προγραμματίζω το θερμοστάτη σε

χαμηλότερες θερμοκρασίες κατά

τις νυχτερινές ώρες .

 

Χρησιμοποιώ ντους χαμηλής πίεσης.

 

Κλείνω τη βρύση όταν βουρτσίζω

τα δόντια μου.

 

Τυπώνω ένα αρχείο από τον υπολογιστή

μόνο όταν το χρειάζομαι.

 

 

Στο σχολείο
σε συνεργασία με
τη διεύθυνση:

 

Αντικαθιστούμε
τις κοινές λάμπες φωτισμού με οικολογικές.

 

Προσθέτουμε

μόνωση στο σχολείο μας, στους τοίχους,

στα πατώματα και στις οροφές.

 

Κλείνουμε
τις χαραμάδες που τυχόν
υπάρχουν στο σχολείο.

 

Χρησιμοποιούμε
κατάλληλους θερμοστατικούς διακόπτες
ώστε να διατηρούμε τη θερμοκρασία

σταθερή στους 18 με 19 βαθμούς Κελσίου.

 

Φροντίζουμε
να μην σκεπάζονται τα καλοριφέρ.
Φροντίζουμε για τη συντήρηση του
λέβητα-καυστήρα δύο φορές το χρόνο.

 

Βάφουμε
τις αίθουσες με ανοιχτά χρώματα
καθώς φωτίζουν το χώρο και κάνουν

τον τεχνητό φωτισμό λιγότερο απαραίτητο.

 

Φυτεύουμε
δέντρα στην αυλή του σχολείου μας.

 

 

 

shma espa neo

 

   

ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ 

ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 21 Μάιος 2016 19:49
 

Πολυμέσα

Σήμερα είναι

Παρασκευή, 30/09/2016

Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων

  • An Image Slideshow