Κύριο Μενού

Joomla Slide Menu by DART Creations

Επισκέπτες

Έχουμε 7 επισκέπτες συνδεδεμένους

Μέχρι τώρα επισκέψεις...

free counters
Προγράμματα
Δευτέρα, 09 Οκτώβριος 2017 19:47

 

 

Μονοήμερα  προγράμματα 

 

 

1.      Άνθρακες … ο θησαυρός

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και σε μαθητές/τριες του γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη και στόχο έχει την ενημέρωση των σχολικών ομάδων για τους τρόπους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές εξοικειώνονται με όρους όπως ενέργεια, ανανεώσιμες και μη πηγές ενέργειας, φαινόμενο του θερμοκηπίου, όξινη βροχή, κλιματική αλλαγή κ.ά.. Ακολουθούν επισκέψεις στο πεδίο εργασίας, πρώτα στα ορυχεία Αχλάδας και έπειτα στον ΑΗ.Σ. Μελίτης.

 

 

2.    Τα δάση μας… τα κάλλη μας

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Είναι καθαρά βιωματικό και πραγματοποιείται στο χωριό Δροσοπηγή, στους πρόποδες του όρους Βέρνου. Μέσα σε ένα πανέμορφο παραποτάμιο δάσος βελανιδιάς και οξιάς, μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες χαίρονται τη φύση, ανακαλύπτουν βιωματικά τη ζωή στο δάσος, κατανοούν τον «κύκλο της ζωής» και την αλληλεπίδραση μεταξύ φυτών, ζώων, αποικοδομητών, άβιων παραγόντων κ.ά.. Στόχος είναι να δουν το δάσος ως ένα δυναμικό αλλά και εύθραυστο οικοσύστημα, να αντιληφθούν την προσφορά του στον άνθρωπο και να κινητοποιηθούν για την προστασία του.

 

 

3.     Διαδρομές του νερού στη λεκάνη της Πελαγονίας

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ στη Βεύη και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους, όπως λεκάνη απορροής, υδροκρίτης, υδάτινο σύστημα, υγρότοποι κ.ά.. Στόχος είναι οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα του περιβάλλοντος και την αλληλοσυσχέτιση μεταξύ των διαφορετικών παραγόντων του. Οι εργασίες πεδίου περιλαμβάνουν παρατήρηση της λεκάνης απορροής από τον λόφο της Βεύης, επίσκεψη και παρατήρηση στο φράγμα της Τριανταφυλλιάς.

 

 

4.     Νερό με γεύση

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες δημοτικού. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη και στόχους έχει την ανάδειξη της σημασίας κάθε υδάτινου συστήματος και την ιδιαιτερότητα του ξινού νερού ως φυσικού πόρου. Ακολουθεί στάση σε πηγάδι ξινού νερού στο χωριό Παπαγιάννη και εργασία στην όχθη του ποταμού (μετρήσεις φυσικοχημικών χαρακτηριστικών, καταγραφή ανθρώπινων παρεμβάσεων κ.ά.).

 

 

5.     Το σχολείο πάει λίμνες

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου. Είναι καθαρά βιωματικό, πραγματοποιείται στην περιοχή των Πρεσπών και στόχο έχει τη γνωριμία των μαθητικών ομάδων με το ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον, την πλούσια βιοποικιλότητα και την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρατήρηση ορνιθοπανίδας από τον λόφο της Κρίνας και επίσκεψη-ξενάγηση στο νησάκι του Αγίου Αχιλλείου με τα σπουδαία βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία του.

 

 

6.     Γνωρίζοντας το περιαστικό δάσος της πόλης μας

Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες του δημοτικού και του γυμνασίου. Το πρόγραμμα είναι βιωματικό και πραγματοποιείται στο περιαστικό δάσος της Φλώρινας, στον λόφο του Αγίου Παντελεήμονα. Στόχος είναι, μέσα από περιβαλλοντικά μονοπάτια, παιχνίδια και δραστηριότητες οι μαθητές/τριες να αντιληφθούν τη σημασία και την προσφορά ενός περιαστικού δάσους στους κατοίκους της πόλης. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος γίνετα αναγνώριση χλωρίδας και πανίδας, παρατήρηση ανθρώπινων παρεμβάσεων, ανάγνωση και κατανόηση δασικών χαρτών, κατασκευές με υλικά του δάσους. Επίσης, το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσκεψη και ξενάγηση στην ελληνιστική πόλη της Φλώρινας που βρίσκεται στον ίδιο λόφο.

 

 

7.     Περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαδρομές στην πόλη της Φλώρινας

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές/τριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και όλων των τάξεων του γυμνασίου και του λυκείου. Είναι βιωματικό και υλοποιείται μέσα στην πόλη της Φλώρινας και στον λόφο του Αγίου Παντελεήμονα. Μέσα από ένα διασκεδαστικό «παιχνίδι χαμένου θησαυρού» οι μαθητές εντοπίζουν μόνοι τους σημεία της πόλης με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και έτσι έρχονται σε επαφή με τη φυσική ομορφιά και την πολιτιστική κληρονομιά της Φλώρινας. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με επίσκεψη-ξενάγηση στην ελληνιστική πόλη, μέσα στο περιαστικό δάσος. Στόχος του προγράμματος είναι να διαπιστώσουν οι μαθητές/τριες ότι περπατώντας και παρατηρώντας μπορούν να ανακαλύψουν τους «κρυμμένους θησαυρούς» κάθε πόλης.

 

 

8.     Περιβάλλον και πολιτισμός στην περιοχή του Αμυνταίου

Είναι πρόγραμμα μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και όλων των τάξεων του γυμνασίου και λυκείου. Είναι βιωματικό, υλοποιείται στην περιοχή του Αμυνταίου και στόχο έχει ακριβώς την ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς και της πολιτιστικής παράδοσης της παραγνωρισμένης αυτής περιοχής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσκεψη και ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της ελληνιστικής πόλης των Πετρών, σε αμπελώνα και οινοποιείο της περιοχής και ολοκληρώνεται με παιχνίδια και παρατήρηση ορνιθοπανίδας δίπλα στη λίμνη Βεγορίτιδα.

 

 

Διήμερα προγράμματα

 

 

 

1.     Ταξίδι στην ενδοχώρα του λιγνίτη

Το πρόγραμμα είναι διήμερο και αφορά μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου. Την πρώτη μέρα πραγματοποιείται το γνωστικό μέρος του προγράμματος στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη και στόχο έχει την ενημέρωση των σχολικών ομάδων για τους τρόπους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον, καθώς και την εξοικείωση τους με βασικά περιβαλλοντικά-κοινωνικά προβλήματα και διλήμματα μέσα από άρθρα, συζητήσεις και παιχνίδια ρόλων. Τη δεύτερη μέρα πραγματοποιούνται επισκέψεις στα ορυχεία Αχλάδας και στον ΑΗ.Σ. Μελίτης.

 

 

 

2.     Ταξίδι στη χώρα των λιμνών

Το πρόγραμμα είναι διήμερο και απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Την πρώτη μέρα πραγματοποιείται το γνωστικό μέρος του προγράμματος στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με όρους, όπως: λεκάνη απορροής, υγρότοπος, οικοσύστημα, ευτροφισμός κ.ά.. Στόχος είναι να αναδειχθεί η σημασία και η προσφορά των υγροτόπων, οι συνέπειες των ανθρώπινων παρεμβάσεων στα λιμναία οικοσυστήματα, ενώ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην περιοχή των Πρεσπών, στη γεωμορφολογία, στην πλούσια βιοποικιλότητα και στην ιστορία της. Τη δεύτερη μέρα πραγματοποιούνται δραστηριότητες στην περιοχή των Πρεσπών, παρατήρηση ορνιθοπανίδας από τον λόφο της Κρίνας και επίσκεψη-ξενάγηση στο νησάκι του Αγίου Αχιλλείου με τα σπουδαία βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία του.

 

 

 

3.     Περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαδρομές στη γη της Φλώρινας

Το πρόγραμμα είναι διήμερο και απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Την πρώτη μέρα πραγματοποιείται το γνωστικό μέρος του προγράμματος στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη και στόχο έχει τη γνωριμία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νομού Φλώρινας: τους ορεινούς όγκους, τα ευρωπαϊκά ορεινά μονοπάτια, τις έξι φυσικές λίμνες, την πλούσια βιοποικιλότητα, την ιστορία, την αρχιτεκτονική, τους παραδοσιακούς οικισμούς, τους δρόμους κρασιού. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο πλούσιο σε λιγνίτη υπέδαφος της περιοχής και στη λειτουργία λιγνιτωρυχείων και μονάδας παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Έτσι η πρώτη μέρα ολοκληρώνεται με την επίσκεψη στα ορυχεία Αχλάδας και στον ΑΗ.Σ. Μελίτης. Η δεύτερη μέρα περιλαμβάνει περιήγηση και ξενάγηση στην πόλη της Φλώρινας και στον αρχαιολογικό χώρο της ελληνιστικής πόλης μέσα στο περιαστικό δάσος στον λόφο του Αγίου Παντελεήμονα.

Τ

5)  

Στόχοι του Κέντρου μέσα από τα εκπαιδευτικά του προγράμματα είναι:

 

Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και άλλων κοινωνικών ομάδων.

Η δημιουργία γνωστικού υπόβαθρου γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα.

Η συνειδητοποίηση των προβλημάτων που προκύπτουν από τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον, φυσικό και δομημένο.

Η κατανόηση της ατομικής και συλλογικής ευθύνης και η ανάπτυξη υπεύθυνης στάσης και συμπεριφοράς.

Η καλλιέργεια κριτικής σκέψης.

Η ανάπτυξη δημοκρατικού διαλόγου.

Η καλλιέργεια της ομαδικότητας και της συλλογικής δράσης.

Η υιοθέτηση δεξιοτήτων και θετικών συμπεριφορών για την προστασία της οικολογικής ισορροπίας.

Η αναζήτηση λύσεων με στόχο την αειφορία.

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 14 Οκτώβριος 2017 18:47
 

Πολυμέσα

Σήμερα είναι

Δευτέρα, 18/12/2017

Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων

  • An Image Slideshow